Comprachicos (from Immersion of Pendulum)

Pendulumのアルバム『Immersion』の10曲目『Comprachicos』の和訳。「Comprachicos」はスペイン語の新造語で、「child-buyer」つまり子供を売買するバイヤーを意味する。



10. Comprachicos

Manipulation doesn't shape me
And I am just feeling the part took out
And even though this curse restrains me
I got so many things to yell about

小細工はお前の糧にはならず
僕は一部が取り除かれたと感じる
この呪いが僕を引き止めるのにも関わらず
僕は喚き散らすための多くの材料を手に入れた

Well I could fight this, but I may die
And don't wanna us be the apple in your eye
Well I could stay here, strap on my face
Listen to the words that put me in my place

僕は戦えた、でも死ぬかもしれない
そして、僕らはお前の大事なものになりたくない
僕は居れたんだ、僕の顔を縛り付けるこの場所に
僕の場所に帰す言葉を聞かせてよ

I have seen a transition
And you wondered what I'm gonna do about it
You thought that my eyes were behind my back
Though that I didn't want to but as you see

僕には変遷がみえた
お前は驚いた、僕がそれにやろうとしたことを
お前は思った、僕の目は僕には見えないと
お前には見えて欲しくなかったものだけど

Throw it away!
'Cos I got the patience
To see that you drown
To watch you go down

それを捨てろ!
僕は我慢したから
お前が溺れて死ぬのを見るために
お前が沈んでいくのを見守るために

Throw it away!
'Cos I got the patience
To see that you drown
To watch you go down

それを捨てろ!
僕は我慢したから
お前が溺れて死ぬのを見るために
お前が沈んでいくのを見守るために

I am the reality you wish you had
I war against your constant re-emulation
All that I strive for is to believe in you
Words that hold I true

僕はお前が欲しがるその現実なんだ
僕は戦う、絶えず繰り返すお前の競争と
僕が努力したその全てはお前を信じること
言葉たちが僕に適合する

Throw it away!
'Cos I got the patience
To see that you drown
To watch you go down

それを捨てろ!
僕は我慢したから
お前が溺れて死ぬのを見るために
お前が沈んでいくのを見守るために

Throw it away!
'Cos I got the patience
To see that you drown
To watch you go down

それを捨てろ!
僕は我慢したから
お前が溺れて死ぬのを見るために
お前が沈んでいくのを見守るために

さらわれた子供の思い?

タイトル「Comprachicos」は、子供に対する人身売買のバイヤーを意味するが、歌詞との明確な繋がりは感じられない。

ただ、この詩の語り手がある人物の支配下にあり、その人物に悪感情を持っていることは読み取れるので、語り手こそがさらわれた子供なのかもしれない。


関連情報

曲名 Comprachicos
アルバム名Immersion
アーティスト名 Pendulum
発表 2010/05/21
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Robert Thompson Swire
著作権 BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Immersion
Pendulum
  1. Genesis
  2. Salt In The Wounds
  3. Watercolour
  4. Set Me On Fire
  5. Crush
  6. Under The Waves
  7. Immunize (feat. Liam Howlett)
  8. The Island - Pt. I (Dawn)
  9. The Island - Pt. II (Dusk)
  10. Comprachicos
  11. The Vulture
  12. Witchcraft
  13. Self Vs Self (feat. In Flames)
  14. The Fountain (feat. Steven Wilson)
  15. Encoder
スポンサーリンク
スポンサーリンク