Nobody Can Save Me (from One More Light of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『One More Light』の1曲目『Nobody Can Save Me』の和訳。「Nobody Can Save Me」は、誰も私を救うことはできないと訳出できる。



1. Nobody Can Save Me

I'm dancing with my demons
I'm hanging off the edge
Storm clouds gather beneath me
Waves break above my head
Head-first hallucination

僕は自らの悪魔と踊っている
僕は縁にぶら下がっている
嵐雲が僕の足下に積み重なり
波が僕の上方で砕ける
それは突如とした妄想

I wanna fall wide awake now
You tell me it's alright
Tell me I'm forgiven, tonight

いま僕は、スッキリ目覚めたいんだ
君は、それでいいと僕に言う
今夜僕は許されたんだと言ってくれないか


But nobody can save me now
I'm holding up a light
I'm chasing up the darkness inside
'Cause nobody can save me

だけど今は、誰も僕を救えない
僕は光を掲げていて
奥底の闇を追い求めている
だって、誰も僕を救えないから


Stared into this illusion
For answers yet to come
I chose a false solution
But nobody proved me wrong
Head-first hallucination

この幻影を食い入るように見つめ
未だ届かない答えのために
僕は答えを誤った
僕の誤りを証明する者はいなかったけど


I wanna fall wide awake
Watch the ground giving way now
You tell me it's alright
Tell me I'm forgiven, tonight

僕は、はっきりとした覚醒を望んでいるんだ
ぐらつく地面を注視しろ
君は、それでいいと僕に言う
今夜僕は許されたんだと言ってくれないか


But nobody can save me now
I'm holding up a light
I'm chasing up the darkness inside
'Cause nobody can save me

だけど今は、誰も僕を救えない
僕は光を掲げていて
奥底の闇を追い求めている
だって、誰も僕を救えないから


Been searching somewhere out there
For what's been missing right here
(I wanna fall wide awake now)

そこではないどこかを探していた
ここに欠けているもののために
(僕は今、明確な覚醒を望んでいるんだ)

Been searching somewhere out there
For what's been missing right here

そこではないどこかを探していた
ここに欠けているもののために

I wanna fall wide awake now
So tell me it's alright
Tell me I'm forgiven, tonight

いま僕は、明確な目覚めを求めているんだ
だから、それでいいと僕に教えて
今夜僕は許されたんだと言ってくれないか


And only I can save me now
I'm holding up a light
Chasing up the darkness inside
And I don't wanna let you down
But only I can save me

僕はいま、自身を救うことしかできない
僕は光を掲げていて
奥底の闇を追い求めている
君を失望させたくないんだ
でも、僕は自身を救うことしかできないんだ

Been searching somewhere out there
For what's been missing right here

そこではないどこかを探していた
ここに欠けているもののために

制御できない自己の精神について

歌詞は、心の中の世界や精神の暗い部分、そして記憶などの自分の中にありながらも制御できず、白黒つけられないものについて語り、それらに触れて解きほぐせるのは自分以外にはいないと述べているように思えた。


ダブ & バラード

サイケデリックなダブサウンドに、レゲエのリズムを含んだ歌唱が乗せられた穏やかなバラード。


関連情報

曲名 Nobody Can Save Me
アルバム名 One More Light
アーティスト名 Linkin Park
発表 2017/05/19
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Chester Bennington, Robert Bourdon, Bradford Delson, David Farrell, Jonathan Green, Joseph Hahn, Mike Shinoda
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

One More Light
Linkin Park
  1. Nobody Can Save Me
  2. Good Goodbye (feat. Pusha T and Stormzy)
  3. Talking to Myself
  4. Battle Symphony
  5. Invisible
  6. Heavy (feat. Kiiara)
  7. Sorry for Now
  8. Halfway Right
  9. One More Light
  10. Sharp Edges
スポンサーリンク
スポンサーリンク