Powerless (from Living Things of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『Living Things』の12曲目『Powerless』の和訳。「Powerless」は無力な、無気力な、などの意味がある。



12. Powerless

You hid your skeletons
When I had shown you mine
You woke the devil
That I thought you'd left behind

お前は明かしてはくれなかった
俺の全てを曝けだしても
お前は悪魔を覚醒させた
背後に隠していた悪魔を

I saw the evidence
The crimson soaking through
Ten thousand promises
Ten thousand ways to lose

俺はその証を見て取った
深く沈んだ迷宮を分け入り
万の可能性の中に
消失した万の道筋の中に


And you held it all
But you were careless to let it fall
You held it all
And I was by your side,
Powerless

全てを奪おうとしていた
でもお前は取りこぼしていたんだ
全てを自分の物にしようとしていた
俺が傍らにいるのに、
俺は何もできなかった


I watched you fall apart
And chased you to the end
I'm left with emptiness
That words can not defend

お前はばらばらに砕け
俺はお前が終わるのを見ていた
俺だけが無力感共に残された
言葉は何の意味もなかった

You'll never know
What I became because of you
Ten thousand promises
Ten thousand ways to lose

お前が気付くことはないだろう
お前のせいでこうなったことに
万の可能性
消失した万の道筋


And you held it all
But you were careless to let it fall
You held it all
And I was by your side,
Powerless

全てを奪おうとしていた
でもお前は取りこぼしていたんだ
全てを自分の物にしようとしていた
俺が傍らにいるのに、
俺は何もできなかった


And you held it all
But you were careless to let it fall
You held it all
And I was by your side,
Powerless

全てを奪おうとしていた
でもお前は取りこぼしていたんだ
全てを自分の物にしようとしていた
俺が傍らにいるのに、
俺は何もできなかった

Powerless
Powerless

何もできなかった

大切な人を失った人の嘆き

傍らにいた者の再生を願い、手を尽くすが、どうすることもできなかった人間の嘆きが綴られている。


関連情報

曲名 Powerless
アルバム名Living Things
アーティスト名 Linkin Park
発表 2012/06/20
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Chester Charles Bennington, Robert G. Bourdon, Brad Delson, Mike Shinoda, Dave Farrell, Joseph Hahn
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Living Things
Linkin Park
  1. Lost In The Echo
  2. In My Remains
  3. Burn It Down
  4. Lies Greed Misery
  5. I'll Be Gone
  6. Castle Of Glass
  7. Victimized
  8. Roads Untraveled
  9. Skin To Bone
  10. Until It Breaks
  11. Tinfoil
  12. Powerless
スポンサーリンク
スポンサーリンク