Strength Beyond Strength (from Far Beyond Driven of Pantera)

Pantera のアルバム『Far Beyond Driven』の1曲目『Strength Beyond Strength』の和訳。タイトルは、強さを超えた強さ、的な意味。

1. Strength Beyond Strength

There is nothing
No education, no family life
To open my arms to
You'd say that my job is today, yet gone tomorrow
I'll be broke in a gutter

何も無い
無学だ、家族もいない
手を広げて迎え入れるような
お前は言う、俺の仕事は今日まで、明日にはなくなっていると
文無しとなり、どん底にいると

I know the opinion
A broken record
Fuck you and your college dream
Fact is we're stronger than all

そんな考えがあるのも分かっている
壊れたレコードのように繰り返されている意見だ
クソだ、お前も大学に行くという夢も
俺たちは何よりも強いというのが事実だ


You're working for perfect bodies
Perfect minds and perfect neighbors
But I'm helping to legalize dope on your pristine streets
And I'm making a fortune

お前らは働く、理想的な肉体のため
理想的な精神のため、理想的な隣人のために
だが俺は、清潔なストリートに麻薬をばらまき、合法化を促す
そして、俺は一財産を築く

You're muscle and gall
Naive at best
I'm bone, brain and cock
Deep down stronger than all

お前らは筋肉だ、厚かましく
良く言っても、鋭さに欠ける
俺は骨であり、脳であり、性器だ
何よりも強い、心底そう思う


A sad state of affairs
A crippled America
A pipe dream, buttfucked
Immune, stronger than all

嘆かわしい事態
無力なアメリカ
世迷い言、ケツ穴をファックされた
免除されたもの、何よりも強い


We've grown into a monster
An arrogant, explosive motherfuck
Hard as a rock, shut like a lock
The president in submission
He holds out his hand on your television and
Draws back a stump
It's too late for some, far too late

俺たちは化け物になった
傲慢で、ヒステリックなクソ野郎
岩のように硬く、錠のように閉める
流されるだけの大統領は
画面の中で手を差し伸べ
手足を引き剥がす
一部の奴らはもう手遅れだ、遅すぎるんだ

Far too late!

手遅れだ!


Hail kings
The new Kings
Stronger than all

王を迎えよ
新しき王
何よりも強い


A simple process to legalize
There would not be a choice but to take our side
Be there no question of certain strengths
Know this intention
Forever stronger than all, stronger than all

合法化するための単純なプロセス
俺らの側に立つ以外の選択肢はないだろう
疑いもない確かな強さ
意図を知れ
限りなく何よりも強い、何よりも強い

中流や平凡な生活に対する罵倒

歌詞は、底辺に生まれ、底辺で生きて来た人間の周囲に対する激情を語っているように思える。中流に生まれず、中流になれなかった人間の、中流に対する罵倒が繰り広げられている。

また、バンドメンバーはマリファナが大好きなようで、その合法化についてのメッセージも含まれている。【参考:GENIUS

当時を振り返ったフィル・アンセルモの話

『Far Beyond Driven』発表20周年を記念した特別版のリリースにあわせて、ボーカルのフィル・アンセルモは、この歌詞について、以下のように語っている。

I was an rambunctious child. None of it is regrettable, lyrically. You can look back at your lyrics and snicker. I’ll always do, whether I’m embarrassed over it, or whether I’m embarrassed over it, or whether I’m embarrassed over it. You can tell growing spurts and pains and where you were in life, so I don’t know. Strength fucking Beyond Strength is the old puffing the chest up, ‘look at us now,’ we’re as cute as fucking extreme.
【引用:LOUDWIRE
訳:
俺はたちの悪いガキだった。この歌詞に後悔はない。だが、誰だって自分の歌詞を振り返ってみたら、馬鹿だったなと思うだろ。俺はいつもそうだ、きまりが悪い。そう思うことも恥ずべきことだと思う。どちらにせよ、バツが悪いんだ。若い頃は、感情の暴発や苦痛、どういった人生を送りたいか、そういうことを言いたくなるだろ。『Strength Beyond Strength』は、俺達が昔調子に乗っていたときの歌詞なんだ、「俺たちを見てくれ」ってね。俺たちはクソ極端で、キュートな奴らだったんだよ。

関連情報

曲名 Strength Beyond Strength
アルバム名 Far Beyond Driven
アーティスト名 Pantera
発表 1994/03/22
評価 ★★★★★
作詞作曲者 Phil Anselmo, Dimebag Darrell, Vinnie Paul, Rex Brown
著作権 Warner Chappell Music, Inc.

関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


スポンサーリンク
スポンサーリンク