The Fountain feat. Steven Wilson (from Immersion of Pendulum)

Pendulumのアルバム『Immersion』の14曲目『The Fountain (feat. Steven Wilson)』の和訳。「fountain」には、噴水、泉、水源、源泉、根拠等の意がある。



14. The Fountain (feat. Steven Wilson)

You sure you're right?
Well no, you're wrong
You don't feel my energy?
But it won't be long

君は自分が正しいと思っているのか?
いいや、間違っている
君は私のエネルギーを感じないのか?
だが、時間はかからない

I see the sun
Believe the dark
Soon I'll disappear
But I'll make my mark

太陽が視界に入り
闇に信を置き
直ぐに私は消える
だが、私は自身の跡を残すだろう


All these fears
And all this love
All you've given me
It's not enough

これらの恐れ全て
そして、この愛の全て
君が私に与えたもの全て
それらは十分には遠い

All my dreams
And all this stuff
All made real
And it's not enough

私の夢の全て
そして、この要素全て
現実となったこと全て
そして、それらは不十分だ


Watching, waiting
Shaping, faking
Shocking, pumping
Mocking, stopping

注視し、待って
形作り、見せかける
衝撃を与えて、送り込み
あざ笑って、中断する

Falling, stalling
Warning, crawling
Rejecting, perfecting
Loving, ending

落下していき、速度を落とし
警告して、這い寄り
拒否して、完成させて
愛し続け、締めくくる


Behind my eyes
Is rage alone
But you don't understand
It was all home-grown

瞳の奥には
激情のみがある
だが、君は理解しない
それは全て私を源泉とする

I'm not afraid
I just don't belong
It may be cynical
But it all seems wrong

私は恐れず
属さない
それは、諦観的でさえある
だが全て間違っているようにもみえるのだ


All these fears
And all this love
All you've given me
It's not enough

これらの恐れ全て
そして、この愛の全て
君が私に与えたもの全て
それらは十分には遠い

All my dreams
And all this stuff
All made real
And it's not enough

私の夢の全て
そして、この要素全て
現実となったこと全て
そして、それらは不十分だ


Watching, waiting
Shaping, faking
Shocking, pumping
Mocking, stopping

注視し、待って
形作り、見せかける
衝撃を与えて、送り込み
あざ笑って、中断する

Falling, stalling
Warning, crawling
Rejecting, perfecting
Loving, ending

落下していき、速度を落とし
警告して、這い寄り
拒否して、完成させて
愛し続け、締めくくる


Behind my eyes
Is rage alone
But you don't understand
It was all home-grown

瞳の奥には
激情のみがある
だが、君は理解しない
それは全て私を源泉とする

I'm not afraid
I just don't belong
It may be cynical
But it all seems wrong

私は恐れず
属さない
それは、諦観的でさえある
だが全て間違っているようにもみえるのだ


All these fears
And all this love
All you've given me
It's not enough

これらの恐れ全て
そして、この愛の全て
君が私に与えたもの全て
それらは十分には遠い

All my dreams
And all this stuff
All made real
And it's not enough

私の夢の全て
そして、この要素全て
現実となったこと全て
そして、それらは不十分だ


Watching, waiting
Shaping, faking
Shocking, pumping
Mocking, stopping

注視し、待って
形作り、見せかける
衝撃を与えて、送り込み
あざ笑って、中断する

Falling, stalling
Warning, crawling
Rejecting, perfecting
Loving, ending

落下していき、速度を落とし
警告して、這い寄り
拒否して、完成させて
愛し続け、締めくくる

様々なものの源泉または奥に秘める者

歌詞は極めて抽象的で、解釈を一つに定めることはできない。しかし、タイトル「The Fountain」は、歌詞の語り手を指し示しており、大きなエネルギーと様々な感情の源泉、またはそれらを奥に秘めている者を表していると思われる。


関連情報

曲名 The Fountain feat. Steven Wilson
アルバム名Immersion
アーティスト名 Pendulum
発表 2010/05/21
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Steven John Wilson, Robert Thompson Swire
著作権 BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Immersion
Pendulum
  1. Genesis
  2. Salt In The Wounds
  3. Watercolour
  4. Set Me On Fire
  5. Crush
  6. Under The Waves
  7. Immunize (feat. Liam Howlett)
  8. The Island - Pt. I (Dawn)
  9. The Island - Pt. II (Dusk)
  10. Comprachicos
  11. The Vulture
  12. Witchcraft
  13. Self Vs Self (feat. In Flames)
  14. The Fountain (feat. Steven Wilson)
  15. Encoder
スポンサーリンク
スポンサーリンク