Purity (from Slipknot of Slipknot)

Slipknot のアルバム『Slipknot』初版の9曲目『Purity』の和訳。また本曲は、『Slipknot 10th Anniversary Edition』の8曲目にも収録されている。「Purity」は、エイドリアン・ピュアリティー・ナイト(Adrianne Purity Knight)という名の女子大生を指すという。



Purity

Maze, psychopathic daze
I create this waste
Back away from tangents
On the verge of drastic ways
Can't escape this place
I deny your face
Sweat gets in my eyes
I think I'm slowly dying

困惑、精神病性眩惑
俺はここに廃棄物を作る
接面から離れて
劇的な方法すれすれの
逃げられない、この場所
俺はお前の顔を知らない
汗が目に入り
俺はゆっくりと死んでいくのを感じた

Put me in a homemade cellar
Put me in a hole for shelter
Someone hear me please
All I see is hate
I can hardly breathe
And I can hardly take it

自家製の穴蔵に俺を入れてくれ
避難用の穴に俺を入れてくれ
誰かに俺の呼ぶ声が聞こえる
俺にみえるもの全てが憎悪の対象
息をすることさえほとんどできない
それをつかむこともできない

Hands on my face, overbearing I can't get out
Hands on my face, overbearing I can't

威圧する顔の上の手、俺は逃げ出すことができない
威圧する顔の上の手、俺にはできない…


Lost, run at my own cost
Fearing laughter, scoffed
Running from the rush
Detached from such and such
Bleak all around me
Weak, listening, incomplete
I am not a dog
But I'm the one you're dogging

失い、犠牲は自分自身にまで達した
笑い声に恐れたことで、嘲笑された
襲撃から逃げ出し
いろいろなものから孤立させられ
俺の周りの全てを壊してくれ
弱く、聞こえる、不十分な
俺は犬じゃない
だが俺はお前がつけまわしている人間だ

I am in a buried kennel
I have never felt so final
Someone find me please
Losing all reserve
I'm fucking gone
I think I'm fucking dying

俺は埋められた犬小屋の中にいる
終わりだとは思ってない
誰かが俺の呼ぶ声を見つける
敗北をもたらす控えめな態度
俺は忌々しくもいなくなった
俺は思う、死んでしまったと

Hands on my face, overbearing I can't get out!
Hands on my face, overbearing I can't

威圧する顔の上の手、俺は逃げ出すことができない
威圧する顔の上の手、俺にはできない…


You all stare, but you'll never see
Something inside me
You all stare, but you'll never see
Something inside me
You all stare, but you'll never see
Something inside me
You all stare, but you'll never see
There's something in you I despise

お前は凝視するだけで、絶対に見ない
俺の内側のものを
お前は凝視するだけで、絶対に見ない
俺の内側のものを
お前は凝視するだけで、絶対に見ない
俺の内側のものを
お前は凝視するだけで、絶対に見ない
お前の中に軽蔑すべきものがあるのを


Cut me, show me, enter
I am willing and able and never any danger to myself
Knowledge of my pain
Knowledge of my pain
Or was my tolerance a phase?
Empathy, out of my way
I can't die
I can't die
I can't die
I can't die

俺を切りつけろ、俺に示せ、入り込め
俺には意志があり、することができ、自身の脅威となる何ものでもない
俺の痛みの知識
俺の痛みの認識
もしくは、俺の忍耐は変化するものだったのか?
共感、自分の道から離れて
俺は死ねない


You all stare, but you'll never see
Something inside me
You all stare, but you'll never see
Something inside me
You all stare, but you'll never see
Something inside me
You all stare, but you'll never see
There's something in you I despise

お前は凝視するだけで、絶対に見ない
俺の内側のものを
お前は凝視するだけで、絶対に見ない
俺の内側のものを
お前は凝視するだけで、絶対に見ない
俺の内側のものを
お前は凝視するだけで、絶対に見ない
お前の中に軽蔑すべきものがあるのを


Despise
Despise
Purity
Purity
Purity
Purity
Purity
Purity
Purity
Purity

軽蔑しろ
さげすめ
ピュアリティー

殺されゆく人間の心境

歌詞は、以下の由来から、異常者に地中に監禁されて殺された人間の心境を綴っていると考えられる。

『Purity』の歌詞は、コリィ・テイラーがウェブサイトに載っていた殺人事件に影響を受けて書いたものだという。

その事件では、20歳の女子高生がストーカーに箱に閉じ込められ、埋められて殺された。彼女は箱の中でしばらく生き続けていて、助けを求めてある少年にメモを渡したが、メモは捜査関係者に渡ることなく、後日図書館で発見された。

そして、事件の被害者の名前「Adrianne Purity Knight」から、この曲のタイトルが付けられたと思われる。

しかし、この殺人事件が架空の物語であることが明らかになったため、著作権の問題から『Purity』はアルバム『Slipknot』から削除されたとのこと。

コリィ・テイラーによる歌詞に関する話

『Purity』について。コリィ・テイラーは以下のように語っていたという。
Can you imagine a girl being buried in a box and having all this lecherous bullshit drip down on her from this guy? And thinking that there is hope, because this kid is taking some bizarre note to this guy he doesn't even know - thinking that you are holding on to the shirt of hope - and you wake up and you're dead you're buried in mud - they find the note about a week later shoved in a library book for gods sakes - it just hurts your head - it's a case of what is good and bad in people - the box alone is reason enough to be like, 'I cant stand to be fucking human' - how can someone fucking do this to somebody? What is inside of us that is so fucking wrong?
訳:
君は想像できるかい、埋められた箱の中にいて、男から好色な戯言を聞かされる少女を。想像してみてよ、希望はあると、男が知ってもいない、男について書かれた奇怪なメモを少年が手に入れていたから。想像してみてよ、希望の切れっ端にすがり、目が覚めて、泥の中に埋められて死ぬのを。彼らは一週間後に図書館の本に押し込められたメモを見つけた。それは単に心を傷つけるものでしかない。それは人間の中にある良いものと悪いものの一つの事例なんだ。箱に閉じ込められたことだけで、「僕がクソッタレな人間であることそのものが我慢できない。」と思うのに十分な理由なんだ。まったくこれほどまでに酷い僕らの精神は何なんだろう?


関連情報

曲名Purity
アルバム名 Slipknot 10th Anniversary Edition
アーティスト名 Slipknot
発表 2009/09/09
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Michael Shawn Crahan, Paul Dedrick Gray, Nathan Jonas Jordison, Mickael Gordon Thomson, Corey Todd Taylor
著作権 SONY/ATV MUSIC PUBLISHING LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


スポンサーリンク
スポンサーリンク