Self vs Self feat. In Flames (from Immersion of Pendulum)

Pendulumのアルバム『Immersion』の13曲目『Self vs Self (feat. In Flames)』の和訳。「Self」は、自己や自我、利己心などといった意がある。



13. Self vs Self (feat. In Flames)

If I struggle a lifetime
What would my body be?
An empty shell
On what a demon fed

もし俺が生にあがくなら
俺の肉体は何だというんだ?
空っぽの殻
悪魔が餌にした

Could be a heavy burden
To stay true to your words
Speak up
I wanna silence everything

重い枷になる恐れがある
お前の言葉に忠実であり続けるためには
声を上げろ
全てが静寂であれと望む


If I got no plan
Doesn't mean that I get what I want for free
If I got no meaning
Would you force me to a place where I make sense?
'Cause nothing lasts forever

俺に考えがなければ
思い通りにしたいがために手に入れたわけではない
俺が意味を見出していなければ
お前は無意味な場所を俺に押し付けるのか?
永遠に続くものなどないからと


How do I get home?
Everything revolves around me
If I can't find myself
It's so completely fake

俺はどうやって帰った?
何もかもが俺を中心にまわる
俺が自分を見つけられなければ
それは完全に偽物だ

How do I get home?
Everything revolves around me
If even you can't help
Dark nights on my soul

俺はどうやって帰った?
何もかもが俺を中心にまわる
たとえお前が救えなくても
俺の魂を毎夜侵食する闇を


I deny failure
I ignite
Woe is on my misery
She wins all their eyes

俺は失敗を否定する
俺は火をつける
俺の苦しみに災いが加わり
彼女は注目全てを勝ち取る

Realise what defies our fate
This is not me, this is me
So if I struggle a lifetime
What good would that do?

思い知れ、我らの運命に抗うものを
これは俺じゃない、これは俺だ
そう、もし俺が生にあがくなら
それをすることに何の意味があるんだ?


If I got a plan
Doesn't have to stop the feeling inside
If I do make sense
Would you drag me down?
'Cause nothing lasts forever

俺に考えがなければ
感情を殺さねばならない
もし俺に意味があるなら
お前は俺を引きずり下ろすのか?
永遠に続くものなどないからと


How do I get home?
Everything revolves around me
If I can't find myself
It's so completely fake

俺はどうやって帰った?
何もかもが俺を中心にまわる
俺が自分を見つけられなければ
それは完全に偽物だ

How do I get home?
Everything revolves around me
If even you can't help
Dark night on my soul

俺はどうやって帰った?
何もかもが俺を中心にまわる
たとえお前が救えなくても
俺の魂を毎夜侵食する闇を

分裂した自我の争い

歌詞は、タイトル「Self vs Self」と一節「How do I get home?」から、精神が分裂した人間の自我の争いを表現していると思われる。しかし、内容は抽象的で解釈し難い。


関連情報

曲名 Self vs Self feat. In Flames
アルバム名Immersion
アーティスト名 Pendulum
発表 2010/05/21
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Robert Swire Thompson, IBjorn Gelotte, Anders Friden
著作権 BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Immersion
Pendulum
  1. Genesis
  2. Salt In The Wounds
  3. Watercolour
  4. Set Me On Fire
  5. Crush
  6. Under The Waves
  7. Immunize (feat. Liam Howlett)
  8. The Island - Pt. I (Dawn)
  9. The Island - Pt. II (Dusk)
  10. Comprachicos
  11. The Vulture
  12. Witchcraft
  13. Self Vs Self (feat. In Flames)
  14. The Fountain (feat. Steven Wilson)
  15. Encoder
スポンサーリンク
スポンサーリンク