All For Nothing feat. Page Hamilton (from The Hunting Party of Linkin Park)

Linkin Park のアルバム『The Hunting Party』の2曲目『All For Nothing』の和訳。この曲には、Helmet の Page Hamilton がボーカルとして参加。「All For Nothing」には、全てが無駄に、などの意味がある。


2. All For Nothing feat. Page Hamilton

So whatcha waiting for?
Anticipating more?
While you debate
What it can take to instigate a war?

お前は何を待っているんだ?
それ以上を期待しているのか?
お前が考えている間に
何が争いを扇動し始められるというんだ?

Yeah, I've been hated more than
Time I wasn't hated for
There's nothing
They can fucking say they didn't say before

ああ、俺は憎まれるようになった
憎まれてなどいなかったときよりも
何もないんだ
奴らが前に言わなかった、言うべきことなんて

But you could never see it
Your battle's not mine
Wanna skate and play it safe
But this is take a shot time?

だが、お前には絶対に見えなかったはずだ
お前の戦いは俺とは関係ないからな
揺らいでるのか?手堅く行けよ
これをやってみないか?

You're waiting for a purpose
I already got mine
While you tell me step to it like "1, 2, 3, 4."

お前が目的を待つ間に
俺はすでに自らのものを手に入れている
お前が道筋を「1、2、3、4」と踏んでいる間にな


And if I do what you demand
(You say)
You'll let me understand
(You say)
You're gonna hold me to your word

望むように俺がするかは
(お前の言う通りに)
お前は俺を導くだろう
(お前の言う通りに)
俺を言葉で縛りつけようとする

And if I sell myself away
(You say)
I'll have no debt to pay
(You say)
I'm gonna get what I deserve

俺が自身を売り渡すかは
(お前の言う通りに)
果たすべき責務などないだろう
(お前の言う通りに)
俺は価値あるものを手に入れる

Your word, obeyed
My debt, repaid
Our trust, betrayed
All for nothing!
All for nothing!

お前の言葉、そのままに動く
俺の責務、報われた
俺たちの信頼、裏切られた
全てが無駄だ!


Kick back, there's no other way to say it
So let me break this fucker down for you
I really don't know you
You talk, but let me show you
Where to put your paranoia

休め、それを言い換える方法はない
それでは、お前のためこの愚か者を叩き壊そう
俺はお前を知らない
お前が言うようなお前を俺に示して見せろ
そこにお前の妄想でもしまっておけ

You're joking, I don't have a half
A sucker bone to throw you
I'm disgusted
Wonder what could've made you tuck your tail below you

お前は悪ふざけする、俺は半分も持ってないんだ
お前に投げつけるためのおしゃぶり
俺はむかつき
お前をへこませたものに驚く

And no, I'm not your soldier
I'm not taking any orders
I'm a five-star general infantry controller

いいや、俺はお前の兵士じゃない
どんな命令だって応じない
俺は五つ星の歩兵軍長制御官だ

Need a lesson let me show you
Have you checking your composure?
While you tell me step to it like "1, 2, 3, 4."

お前は自身を示す訓練を必要とする
平静さを失わせているのはお前自身じゃないのか?
お前が道筋を「1、2、3、4」と踏んでいる間に


And if I do what you demand
(You say)
You'll let me understand
(You say)
You're gonna hold me to your word

望むように俺がするかは
(お前の言う通りに)
お前は俺を導くだろう
(お前の言う通りに)
俺を言葉で縛りつけようとする

And if I sell myself away
(You say)
I'll have no debt to pay
(You say)
I'm gonna get what I deserve

俺が自身を売り渡すかは
(お前の言う通りに)
果たすべき責務などないだろう
(お前の言う通りに)
俺は価値あるものを手に入れる

And if I do what you demand
You'll let me understand
Your word, obeyed
My debt, repaid
Our trust, betrayed
All for nothing!
All for nothing!
All for nothing!
All for nothing!

望むように俺がするかは
お前は俺を導くだろう
お前の言葉、そのままに動く
俺の責務、報われた
俺たちの信頼、裏切られた
全てが無駄だ!


We’re too far
I don’t think we’re too far
We are
There’s a difference. Put the heavy shit there
The heavy shit right there?

俺達は遠くに来過ぎた
俺はそうは思わない
いや、そうだろ
違うな、そこでじっくり考えてみろ
ここですぐ考えるのか?

多様な解釈が可能な歌詞

歌詞は、様々な意味を含んでいるようにみえる。

一つには、自ら動き出そうとしない人間に対する苦言。また、自分を真実以上に高く見積もっている人間についても語られているように思える。そして、命令を遵守する軍人のような生き方の先に、何があるのかについても綴られているようにみえる。


元来のタイトルは『True Chainz』

また、タイトル『All For Nothing』は、元々『True Chainz』だったという。ちなみに「True Chainz」は、強調された「true」を意味する。【Songfacts: All for Nothing by Linkin Park

関連情報

曲名 All For Nothing feat. Page Hamilton
アルバム名 The Hunting Party
アーティスト名 Linkin Park
発表 2014/06/13
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Chester Bennington, Joe Hahn, Dave Farrell, Mike Shinoda, Brad Delson, Rob Bourdon
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

The Hunting Party
Linkin Park
  1. Keys to the Kingdom
  2. All for Nothing (feat. Page Hamilton)
  3. Guilty All the Same (feat. Rakim)
  4. The Summoning
  5. War
  6. Wastelands
  7. Until It's Gone
  8. Rebellion (feat. Daron Malakian)
  9. Mark the Graves
  10. Drawbar (feat. Tom Morello)
  11. Final Masquerade
  12. A Line in the Sand
スポンサーリンク
スポンサーリンク