My Gift to You (from Follow the Leader of KORN)

KORN のアルバム『Follow the Leader』の13曲目『My Gift to You』の和訳。「My Gift to You」は、君への私の贈り物と直訳できる。



13. My Gift to You

Laying by my precious
Not long ago
Hiding behind the shadows
Of your broken soul
Why is it always you want something you can never have?
Why do you try to tempt me?
How could you be this way?

大事な人の隣に横たわり
つい最近まで
名残の後ろに隠れて
お前の壊れた精神の中の
お前は絶対に得られないものをなぜ欲しがるんだ?
お前はなぜ僕を誘惑するんだ?
なんでお前はこんな風なんだ?


Your throat, I take grasp
(Can you feel the pain?)
Then your eyes roll back
(Can you feel the pain?)
Love racing through my veins
(Can't you feel the pain?)

お前の喉、僕は上に立つ
(痛みを感じないのか)
そのとき、お前の目は反り返る
(痛みを感じないのか)
愛が僕の血管を駆け巡る
(痛みを感じないのか)

Your heart stops beating
(Can't you feel the pain)
Black orgasms
(Can't you feel the pain)
I guess your lifeless, dead
(Can't you feel the pain)

お前の心臓が鼓動を止める
(痛みを感じないのか)
黒ずんだ絶頂
(痛みを感じないのか)
僕は想像する、君の生気のない、死
(痛みを感じないのか)


There you are my precious
With your broken soul
Rubbing my crotch, lay dead
Taking control
Why is it always
You fuck up something you have always had
Why'd you try to tempt me?
How could you be so cold?

そうだろう、僕の大切な人
君の壊れた心と一緒に
僕の股をこすりながら、死ね
もてあそぶこと
いつも何なんだ
君はいつも得たものを台無しにする
お前はなんで僕を誘惑するんだ?
なんでお前はこんなに冷たいんだ?


Your throat, I take grasp
(Can you feel the pain?)
Then your eyes roll back
(Can you feel the pain?)
Love racing through my veins
(Can't you feel the pain?)

お前の喉、僕は上に立つ
(痛みを感じないのか)
そのとき、お前の目は反り返る
(痛みを感じないのか)
愛が僕の血管を駆け巡る
(痛みを感じないのか)

Your heart stops beating
(Can't you feel the pain)
Black orgasms
(Can't you feel the pain)
I guess your lifeless, dead
(Can't you feel the pain)

お前の心臓が鼓動を止める
(痛みを感じないのか)
黒ずんだ絶頂
(痛みを感じないのか)
僕は想像する、君の生気のない、死
(痛みを感じないのか)


Here I am, just a man
Feeling the pain, gives me life
Relieving yours, is my plan
I'd do anything just to see through your eyes

ここでは、僕は只の男にすぎない
痛みを感じることが僕に命を与える
お前たちのものを救うのが僕のプランだ
僕はお前の目を通して見るためだけの何かをするだろう

Just to see through your eyes
Just to see through your eyes
Just to see through your eyes
Just to see through your eyes
Just to see through your eyes
Just to see through your eyes
Just to see through your eyes
Just to see through your eyes

お前の目を通して見るためだけ


I hate you, can't you feel the pain?
I hate you, can't you feel the pain?
I hate you, can't you feel the pain?
I hate you, can't you feel the pain?
I hate you, can't you feel the pain?
I hate you, can't you feel the pain?
I hate you, can't you feel the pain?
I hate you!

俺はお前が憎い、痛みを感じないのか?


Your throat, I take grasp
(Can you feel the pain?)
Then your eyes roll back
(Can you feel the pain?)
Love racing through my veins
(Can't you feel the pain?)

お前の喉、僕は上に立つ
(痛みを感じないのか)
そのとき、お前の目は反り返る
(痛みを感じないのか)
愛が僕の血管を駆け巡る
(痛みを感じないのか)

Your heart stops beating
(Can't you feel the pain)
Black orgasms
(Can't you feel the pain)
I kiss your lifeless skin
(Can't you feel the pain)

お前の心臓が鼓動を止める
(痛みを感じないのか)
黒ずんだ絶頂
(痛みを感じないのか)
僕は想像する、君の生気のない肌
(痛みを感じないのか)

Lifeless skin
Lifeless skin
Lifeless skin
Lifeless skin

生気のない肌

おどろおどろしいラブソング

ジョナサンの説明を見ると、この曲は当時の妻・レニーに頼まれて書いたラブソングらしいのだが、内容は極めておどろおどろしい。正直、この夫婦は仲が良かったのかも判然とせず、ジョナサンは嫌々書いたようだ。

『My Gift to You』について、ジョナサン・デイヴィスは以下のように語っている。

Renee always wanted me to write her a love song and that's why I called it "My Gift To You." It's my gift to her, you know how I get sick.

I always had a fantasy of f--king her and choking her to death. I fantasize about what it would look like me in her body and watching me do it. So it's like a really sick f--ked up song.

I did it totally like, I love her so much, I want to take her out of this world. It's really strange. She used to leave notes on my pillow like 25 ways she'd like to kill me. She's got this weird death fetish. We're kinda f--kin' freaky.

She got it. She's all "Thank you that's kinda f--ked up. I was expecting a f--kin' I love you, baby kinda song." I'm all, "No, you know me." I mean I can't do that.

訳:
レニーはいつも彼女へのラブソングを僕に書かせたがったんだ。だから僕はそれを「君への僕の贈り物」と名付けたんだ。それは彼女への僕の贈り物なんだ。僕がどんなにうんざりしたかわかるだろ。

僕はいつも空想してたんだ、彼女とヤッて、絞め殺す空想をね。僕は夢想していた、彼女の体の中に居る僕はどんなふうに見えるのか、それをしている僕を見ることについてはどうなんだろうってね。だからそれは、本当にうんざりするろくでもない歌みたいなものなんだ。

僕は結局それをやった。まるで彼女をすごく愛しているかのように。彼女をこの世界から取り除いてしまいたいよ。それは本当に奇妙なんだ。彼女はよく僕の枕の上にだいたい25通りの遺書を残してた。彼女は僕を殺したいんだ。彼女はこんな気味の悪い死の愛好癖を持っているんだ。僕らはある種のくそったれな異常者なんだよ。

彼女は曲を聴いて言うんだ、「ありがとう、なんてろくでもないの。私は本当に期待していたの。愛してるわ。なんて可愛い曲なの」ってね。僕は言う、「いいや、君は僕を知ってるだろ」って。それは、僕はそんなこと出来ないってことを意味してるんだけどね。


関連情報

曲名 My Gift to You
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク