Pretty (from Follow the Leader of KORN)

KORN のアルバム『Follow the Leader』の7曲目『Pretty』の和訳。


Pretty
コーン
1998/08/18
iTunesで詳細を見る

7. Pretty

So... so young
Raped, but I don't realize
Small white legs, broke
the pain between her thighs

本当に幼なくして
犯された、僕には理解できない
小さな白い足は壊れた
彼女の太ももの間の痛み


I see your pretty face
Smashed against the bathroom floor!
What a disgrace!
Who do I feel sorry for?

君の可愛らしい顔が視界に入る
バスルームの床に投げつけられた
尊厳とは何なんだ!
僕は誰を哀れだと思えばいいんだろう?


Skin... so cold
How, could someone steal a life?
Takes the blame
Wait, I got some shit to say

肌、ひどく冷たく
誰がこんなふうに命を奪ったのか?
罪を償え
待て、クソッタレと言いたかった


I see your pretty face
Smashed against the bathroom floor!
What a disgrace!
Who do I feel sorry for?

君の可愛らしい顔が視界に入る
バスルームの床に投げつけられた
尊厳とは何なんだ!
僕は誰を哀れだと思えばいいんだろう?

Smashed and raped!
Not again. This is a real crime
What a pretty face
Who do I feel sorry for?

打ち付けられ、犯された!
二度と起こるな、これは本当に罪深いことだ
なんて可愛らしい顔
僕は誰に同情すればいいんだろう?


Rape! Something... Now!
Rips my... Heart!
And takes... My!
Soul I... Wait
Too late... Now!
I feel... Hurt!
Inside... Dark!
My soul away
Away

犯された!大切な人が、いま!
僕の心を引き裂き
奪っていく、僕の
精神を、僕は待つ
手遅れだ、いま!
痛みを感じ
闇に堕ちる
僕の精神が離れていく
遠く離れていく


I see your pretty face
Smashed against the bathroom floor!
What a disgrace!
Who do I feel sorry for?

君の可愛らしい顔が視界に入る
バスルームの床に投げつけられた
尊厳とは何なんだ!
僕は誰を哀れだと思えばいいんだろう?

Smashed and raped!
Not again. This is a real crime
What a pretty face
Who do I feel sorry for

打ち付けられ、犯された!
二度と起こるな、これは本当に罪深いことだ
なんて可愛らしい顔
僕は誰に同情すればいいんだろう?

陵辱され殺された少女の物語

この曲は、ジョナサン・デイヴィスが以下に語っているように、彼が検死医事務所で働いていたときに出会った、父親に陵辱され殺された少女の物語だ。そして、歌詞はその現実に対する衝撃と悲痛を綴っている。

It's a story about this little girl that came into the coroner's office when I was working there and she was fucked by her dad. She was an 11 month old little baby girl. Her legs were broken back behind her and he just fucked her like a toy doll and chucked her in the bathroom. It was the most heinous thing I've ever seen in my life and I still have nightmares about it.
訳:
『Pretty』は、僕が検死医事務所で働いていたときに、父親に犯されてそこに来た小さな少女についての物語なんだ。彼女は生後11か月の小さな女の子だった。彼女の足は背中の方に折れ曲がっていた。父親は彼女を人形のように犯し、バスルームに放り投げたんだ。それは僕が生きてきた中で最も酷いことだったよ。僕はそれをまだ夢に見るんだ。


関連情報

曲名 Pretty
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク