Prosthetics (from Slipknot of Slipknot)

Slipknot のアルバム『Slipknot』の10曲目『Prosthetics』の和訳。「Prosthetics」は、義肢や補綴などの意味がある。



10. Prosthetics

Even if you run. I will find you
I decided I want you, now I know. I need
If you can't be bought, tougher than I thought
Keep in mind, I'm with you
Never left out fate, can't concentrate
Even if you run

お前が逃げたとしても、俺はお前を見つける
お前が欲しいと俺が決めた、いま俺は知り、必要とする
もしお前が買収されないのなら、俺が思うよりも頑固に
覚えておけ、俺はお前と共にある
運命を無視しては、身が入らない
お前が逃げたとしても


You will be mine
Ah, fucking you will be mine
Ah, fucking you will be mine
Ah, fucking you will be mine

お前は俺のものになる
ああ!いまいましいお前は俺のものになる


I found you leaning out of an open window
You laughed, your fingers clenched
Too perfect, far too careless
I couldn't help myself, I just took you

俺は見つけた、開けた窓に乗り出すお前を
お前は笑い、固く握られていたお前の指
完璧だ、あまりにも注意が足りていない
俺は自分を抑えられず、お前を手に入れた


Damn it, man, I knew it was a mistake
Damn it, man, I knew it was a mistake
Damn it, man, I knew it was a mistake
Damn it, man, I knew it was a mistake

ちくしょう、なあ、俺は間違ってると知ってたんだ

You brought it outta me, Mistake
You brought it outta me, Mistake
You brought it outta me, Mistake
You brought it outta me, Mistake

お前は俺からそれを引き出した、思い違いだ


Better make yourself at home, you're here to stay
You won't bother me. If you let me bother you
All the doors are locked, all the windows shut
Keep in mind, I watch you
Never leave my side, never leave me, fucker
Even if you run

お前を家に帰すのはより良い、お前はここに居る
お前は俺を苦にしない、俺にお前を煩わしく思うよう仕向けても
全てのドアが施錠され、全ての窓が閉まった
覚えておけ、俺はお前を見ている
俺から絶対に離れるな、離れるな、くそ
お前が逃げたとしても


What the fuck is different, man?
I can't believe I'm doing this
And what the fuck is different, man?
I can't believe I'm doing this

何が違ってるんだ、なあ?
信じられない、俺がこれをするなんて
それで何が違ってるんだ、なあ?
信じられない、俺がこれをするなんて

What the fuck is different, man?
I can't believe I'm doing this
And what the fuck is different, man?
I can't believe I'm doing this!

何が違ってるんだ、なあ?
信じられない、俺がこれをするなんて
それで何が違ってるんだ、なあ?
信じられない、俺がこれをするなんて


What the fuck is different?
I can't believe I'm doing it
What the fuck is different?
I can't believe I'm doing it

何が違ってるんだ?
信じられない、俺がそれをするなんて
何が違ってるんだ?
信じられない、俺がそれをするなんて

What the fuck is different?
I can't believe I'm doing it
What the fuck is different?
I can't believe I'm doing it

何が違ってるんだ?
信じられない、俺がそれをするなんて
何が違ってるんだ?
信じられない、俺がそれをするなんて


Man, I knew it was a mistake
Damn it, man, I knew it was a mistake
Damn it, man, I knew it was a mistake
Damn it, man, I knew it was a mistake

なあ、俺は間違ってると知ってたんだ
ちくしょう、なあ、俺は間違ってると知ってたんだ

You brought it outta me, Mistake
You brought it outta me, Mistake
You brought it outta me, Mistake
You brought it outta me, Mistake

お前は俺からそれを引き出した、思い違いだ

スリラー映画『コレクター』に基づく

この曲は、1965年に発表されたスリラー映画『コレクター』に触発されて書かれたものだという。【Prosthetics by Slipknot: Songfacts

『コレクター』は、蝶のコレクターである冴えない銀行員の男が、人間の女性をも収集しようと監禁する物語である。

この歌詞についても、逃げる者を追いつめる描写や、支配欲をエゴイスティックにむき出しにする描写が散見している。


関連情報

曲名 Prosthetics
アルバム名 Slipknot
アーティスト名 Slipknot
発表 1999/06/29
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Michael Shawn Crahan, Paul Dedrick Gray, Nathan Jonas Jordison, Mickael Gordon Thomson, Corey Todd Taylor
著作権 SONY/ATV MUSIC PUBLISHING LLC


関連リンク

コレクター

コレクター
(1965/06/17)
監督:William Wyler
出演:Terence Stamp, Samantha Eggar
Amazonで詳細を見る

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Slipknot
Slipknot
  1. 742617000027
  2. (sic)
  3. Eyeless
  4. Wait And Bleed
  5. Surfacing
  6. Spit It Out
  7. Tattered & Torn
  8. Me Inside
  9. Liberate
  10. Prosthetics
  11. No Life
  12. Diluted
  13. Only One
  14. Scissors
  15. Eeyore
スポンサーリンク
スポンサーリンク