Fake My Own Death (from 13 Voices of SUM 41)

SUM 41のアルバム『13 Voices』の3曲目『Fake My Own Death』の和訳。「Fake My Own Death」は、死んだことにする、死んだふりをする等の意。



3. Fake My Own Death

All bets are off but you still
Think that you've gotta a right well
Your lucky days are numbered now
(And you're to blame)
You built a castle of sand.
Shaking the devil's hand well
At least I've still got my soul to sell.

選んだ道は全てが的はずれだ、お前はまだ
正しい道を進んでいると思っているようだが
お前の幸福な日々はもう終わったんだ
(それはお前自身のせいだがな)
お前は砂上の楼閣を作り上げ
悪魔と手を結んじまった
俺は一応、魂を売る余地は残しているがな

You've got to take me away
Cause I wanna feel (wanna feel)
Something that's real (thing that's real)
Help me escape
Cause I wanna be
(I'll take my last breath)
Left to be free
(I just wanna fake my own death)

お前には責がある、俺を導くという
だって俺は触れたいんだ(感じたいんだ)
何がリアルかって(リアルなものを)
俺を逃がしてくれ
俺は求められずにはいられないんだ
(自身の最後を看取るだろう)
俺のままでいさせてくれ
(俺のことは消えちまったことにしてくれ)

You played your part of the whore
You got some kinda nerve or
Have you forgot I don't forget
(And you're too late)
You walk beside the dead where
The angels never tread well
At least I've still got a soul to sell.

お前は自身のろくでもない所をさらけ出してた
いい根性はしていたがな、それともあれか
思い出せないのか、俺が忘れちまったことを
(お前は遅すぎたんだ)
お前はいつだって死と隣り合わせだ
それは天使だって足を踏み入れないような死線だ
俺はなんとか、魂を売る余地は残しているがな

You've got to take me away
Cause I wanna feel (wanna feel)
Something that's real (thing that's real)
Help me escape
Cause I wanna be
(I'll take my last breath)
Left to be free
(I just wanna fake my own death)

お前には責がある、俺を導くという
だって俺は触れたいんだ(感じたいんだ)
何がリアルかって(リアルなものを)
俺を逃がしてくれ
俺は求められずにはいられないんだ
(自身の最後を看取るだろう)
俺のままでいさせてくれ
(俺のことは消えちまったことにしてくれ)

There's nowhere to run
From hell and above
I swear to a god that someday
There will be blood.

逃げ場所なんてないんだ
地獄のような苦境から
俺はいつか神にだって誓ってやる
代償は避けられないんだ

It all comes down in the end
In spite of me you do it all again.
It all comes down in the end
In spite of you I'll do it all again.

結局は終わっちまう
俺の知らないところでお前がまたそれをしたって
仕舞いになっちまう、結局な
お前が気づかないうちに俺がそれをまたやってもな

You've got to take me away
Cause I wanna feel (wanna feel)
Something that's real (thing that's real)
Help me escape
Cause I wanna be
(I'll take my last breath)
Left to be free
(I just wanna fake my own death)

お前には責がある、俺を導くという
だって俺は触れたいんだ(感じたいんだ)
何がリアルかって(リアルなものを)
俺を逃がしてくれ
俺は求められずにはいられないんだ
(自身の最後を看取るだろう)
俺のままでいさせてくれ
(俺のことは消えちまったことにしてくれ)

独尊的人間について

歌詞は何か独尊的な人物、自身の歩む道のみが正しいとでも言うかのように周囲には目もくれず、危ない橋をわたって生を送り、そして崖っぷちに立ってしまった、そんな人物を綴っているように思える…。

進み続けることについて

SUM 41のリードシンガー・デリック・ウィブリーはこの曲を以下のように語っている。
The song is about leaving the past behind and moving on.
訳:
この曲は、過去を捨て去り、前に進んでいくことについて語っているんだ。


メタリックなメロコア

疾走感のあるメタリックで分厚いバックグランドサウンド、激しくもメロディックかつメランコリックなヴォーカルサウンド、どれも SUM 41 らしい秀逸なメロディックハードコア。

ヴァース部では激しく、コーラス部では空間的に拡がりを与えている、歌声を多重化するエフェクトもまた趣向がある。


関連情報

曲名 Fake My Own Death
アルバム名13 Voices
アーティスト名 SUM 41
発表 2016/06/29
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Thomas Thacker, Jason Mccaslin, Deryck Whibley
著作権 Hopeless Records, Inc.


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

13 Voices
SUM 41
  1. A Murder of Crows
  2. Goddamn I'm Dead Again
  3. Fake My Own Death
  4. Breaking the Chain
  5. There Will Be Blood
  6. 13 Voices Whibley
  7. War
  8. God Save Us All (Death to POP)
  9. The Fall and the Rise
  10. Twisted by Design
スポンサーリンク
スポンサーリンク