Coming Home (from Coming Home of Falling In Reverse)

Falling In Reverseのアルバム『Coming Home』の1曲目『Coming Home』の和訳。「Coming Home」は、帰郷と直訳される。


1. Falling In Reverse

Tell me who you are
Your father has forsaken you
Left you with those scars
My hope is that you’ll make it through
Hate must never win
Even when we’re worlds apart
Your love is not a sin

お前が誰なのか伝えてほしい
父親はお前を打ち捨て
お前には傷跡だけが残った
私は望む、お前が何とかやっていくと
憎しみが成功の糧になってはいけない
私達が遠く離れていたときでも
お前の愛は罪ではないんだ

Even if it’s hard
Even when I’m far
I will always be there

困難であっても
私が遠くはなれていても
私はいつもそこにいるだろう

Hold on my dear
I’m coming home
Don’t let your fears
Take control
I can finally hear
Her message loud and clear
Hold on my dear
I’m coming home

愛する人を捕まえておけ
私は家路につく
恐れを抑える必要はない
最後には聴くことができるだろう
彼女の言葉をはっきりと
愛する人を逃すんじゃない
私は家路につく

Transmission from the stars
A message from the atmosphere
Etched into my heart
Your purpose there is still unclear
The ghost of you lives on
Through everything I see and touch
Even when you’re gone

星々からの伝達
大気からの伝言
それらが心に刻む
お前の目的はまだはっきりとしていない
お前の亡霊が生き続ける
私の経験の全てを通して
お前がいなくなってしまった時でさえ

Even if it’s hard
Even when I’m far
I will always be there

困難であっても
私が遠くはなれていても
私はいつもそこにいるだろう

Hold on my dear
I’m coming home
Don’t let your fears
Take control
I can finally hear
Her message loud and clear
Hold on my dear
I’m coming home

愛する人を捕まえておけ
私は家路につく
恐れを抑える必要はない
最後には聴くことができるだろう
彼女の言葉をはっきりと
愛する人を逃すんじゃない
私は家路につく

A fallen angel is what you are
Your father has forsaken you
Left you with those scars
My hope is that you make it through
Hate must never win
Even when we’re worlds apart
Your love is not a sin
Even if it’s hard

堕天使とはお前のことをいう
父親はお前を打ち捨て
傷跡だけがお前に残った
私は望む、お前が何とかやっていくと
憎しみが成功の糧になってはいけない
私達が遠く離れていたときでも
お前の愛は罪ではないんだ
それが難しくとも

Hold on my dear
I’m coming home
Don’t let your fears
Take control
I can finally hear
Her message loud and clear
Hold on my dear
I’m coming home

愛する人を捕まえておけ
私は家路につく
恐れを抑える必要はない
最後には聴くことができるだろう
彼女の言葉をはっきりと
愛する人を逃すんじゃない
私は家路につく

I’m coming home

私は帰郷する

不可知たる存在による教え

歌詞は、人ではない何か大きな存在を語り手として、傷つけられた人間を励まし、どう生きるべきかを伝えているように思える。


広漠たる神秘性を表現したサウンド

神秘的に響くエレクトニックサウンドは、重厚かつ広大な空間を想起させ、紡がれる歌声は四方に放たれ、聴く者の全身を包み込む。

関連情報

曲名 Coming Home
アルバム名 Coming Home
アーティスト名 Falling In Reverse
発表 2017/04/07
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Ronnie Radke, Derek Jones, Ryan Seaman, Zakk Sandler, Christian Thompson, Michael Elvis Baskette, Charles Massabo
著作権 Epitaph Records

スポンサーリンク
スポンサーリンク