Rebellion feat. Daron Malakian (from The Hunting Party of Linkin Park)

Linkin Park のアルバム『The Hunting Party』の8曲目『Rebellion』の和訳。「Rebellion」には、反乱、暴動、反抗などの意味がある。



8. Rebellion feat. Daron Malakian

I've seen the blood
I've seen the broken
The lost and the sights unseen

血を見た
破壊を見た
消え去るのを、失われた光景を

I want a flood
I want an ocean
to wash my confusion clean

洪水を望み
大洋を欲す
混乱をきれいに洗い流すための

I can't resolve this empty story
I can't repair the damage done

この空虚な物語は解くことができず
為された損害を修復することもできない


We are the fortunate ones
Who've never faced oppression's gun
We are the fortunate ones
Imitations of rebellion

僕らは幸運な人間だ
銃で抑えつけられることは決してない
僕らは幸運な人間だ
反抗の真似事


We acted out
We wear the colors
Confined by the things we own

僕らは実行した
軍隊を使い潰す
僕らが負うものに捕われた

We're not without
We're like each other
Pretending we're here alone

僕らはないがしろになどされず
僕らは似通っている
孤独なふりをしながら

And far away they burn their buildings
Right in the face of the damage done

遠くでは、彼らが自身で作り上げたものを燃やし
為された損害を正面に突きつけられる


We are the fortunate ones
Who've never faced oppression's gun
We are the fortunate ones
Imitations of rebellion
Rebellion
Rebellion
Rebellion

僕らは幸運な人間だ
銃で抑えつけられることは決してない
僕らは幸運な人間だ
反抗の真似事
暴動


Rebellion, rebellion
We lost before the start
Rebellion, rebellion
One by one, we fall apart
We fall apart
We fall apart
We fall apart

暴動、反乱
僕らは始める前から失っていた
抵抗、反抗
一つずつ、我らは崩壊していく
崩壊していく


We are the fortunate ones
Who've never faced oppression's gun
We are the fortunate ones
Imitations of, imitations of

僕らは幸運な人間だ
銃で抑えつけられることは決してない
僕らは幸運な人間だ
真似事を、偽物を

We are the fortunate ones
Who've never faced oppression's gun
We are the fortunate ones
Imitations of rebellion
Rebellion
Rebellion
Rebellion

僕らは幸運な人間だ
銃で抑えつけられることは決してない
僕らは幸運な人間だ
反抗の真似事
暴動

発展途上国の陰惨な事態について

歌詞は、アフリカの小国で起きるような生存の懸かった暴動と、先進諸国で起きる暴動を対比的に綴っているようにみえる。

それは、発展途上国で起きている暴動がいかに酷い結果に結びついているか、それらは修復不可能な域に達していて、全てを洗い流し、ゼロから始めなければどうにもならないところまで来ていると語っているように感じられる。


マイク・シノダによる説明

マイク・シノダは、この曲について以下のように語っている。
We're not 18-year-old kids making a loud record – we're 37-year-old adults making a loud record.
And what makes a 37-year-old angry is different than what made us angry back in the day.
訳:
僕たちは、ラウドなレコードを作る18歳のキッズじゃないんだ。僕たちは37歳の大人なりのラウドなレコードを作る。
そして、37歳の怒りを引き起こすものは、昔の僕らの怒りを引き起こしたものとは違うんだ。


関連情報

曲名 Rebellion feat. Daron Malakian
アルバム名 The Hunting Party
アーティスト名 Linkin Park
発表 2014/06/04
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Chester Bennington, Joe Hahn, Dave Farrell, Mike Shinoda, Brad Delson, Rob Bourdon, Daron Malakian
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

The Hunting Party
Linkin Park
  1. Keys to the Kingdom
  2. All for Nothing (feat. Page Hamilton)
  3. Guilty All the Same (feat. Rakim)
  4. The Summoning
  5. War
  6. Wastelands
  7. Until It's Gone
  8. Rebellion (feat. Daron Malakian)
  9. Mark the Graves
  10. Drawbar (feat. Tom Morello)
  11. Final Masquerade
  12. A Line in the Sand
スポンサーリンク
スポンサーリンク