Freak On a Leash (from Follow the Leader of Korn)

Korn のアルバム『Follow the Leader』の2曲目『Freak On a Leash』の和訳。「Freak On a Leash」は、紐でつながれた奇形、などと直訳できる。



2. Freak On a Leash

Something takes a part of me
Something lost and never seen
Every time I start to believe
Something's raped and taken from me, from me

何かが俺の一部を奪う
何かが失われ、二度と見えなくなった
俺はいつも思うようになった
俺から何かが搾取され、強奪されていると

Life's gotta always be messing with me
Can't they chill and let me be free?
Can't I take away all this pain?
I try to every night, all in vain, in vain

人生はいつも俺をもてあそぶ
奴らは俺を遊ばせ、自由にしてくれないのか?
この苦しみを全て取り除くことはできないのか?
俺は夜毎無駄に励む

Sometimes I cannot take this place
Sometimes it's my life I can't taste
Sometimes I cannot feel my face
You'll never see me fall from grace

ときに、俺はこの場所にはいられない
ときに、俺は自らの人生を味わうことができない
ときに、俺は自らの顔に触れることができない
お前は俺が失墜するのを見ることはないだろう


Something takes a part of me
You and I were meant to be
A cheap fuck for me to lay
Something takes a part of me

何かが俺の一部を奪う
俺とお前はそうなることになっていた
安金のため、俺を売り渡すことに
何かが俺の一部を奪う


Feeling like a freak on a leash
Feeling like I have no release
How many times have I felt diseased?
Nothing in my life is free, is free

紐でつながれたフリークスのように感じる
俺が解放される日は来ないと感じる
俺は何度病的だと感じただろう?
俺の人生に自由などないんだ

Sometimes I cannot take this place
Sometimes it's my life I can't taste
Sometimes I cannot feel my face
You'll never see me fall from grace

ときに、俺はこの場所にはいられない
ときに、俺は自らの人生を味わうことができない
ときに、俺は自らの顔に触れることができない
お前は俺が失墜するのを見ることはないだろう


Something takes a part of me
You and I were meant to be
A cheap fuck for me to lay
Something takes a part of me

何かが俺の一部を奪う
俺とお前はそうなることになっていた
安金のため、俺を売り渡すことに
何かが俺の一部を奪う

...

Go!

So fight! Something on the ...
Fight, Somethings, they die
So! Something on the ...
Fight, Somethings, they die
Fight! Something on the ...
No, Somethings, they die
Fight! Something ...
Fight! Somethings, they die

だから戦え!その何かと
戦え、価値観と、死にゆく
そうだ!その何かと
戦え、価値観と、死にゆく
戦え!その何かと
嫌だ、価値観と、死にゆく
戦え!何か
戦え!価値観と、死にゆく


Something takes a part of me
You and I were meant to be
A cheap fuck for me to lay
Something takes a part of me
Part of me
Part of me
Part of me

何かが俺の一部を奪う
俺とお前はそうなることになっていた
安金のため、俺を売り渡すことに
何かが俺の一部を奪う
俺の一部を

音楽業界への批判

歌詞は、音楽業界への批判を表現しているという。

確かにこの歌詞では、自由を奪われ、見世物にされ、搾取されているように感じていることが綴られている。そして、それに対する怒りが表現されている。


ジョナサン・デイヴィスによる説明

ジョナサン・デイヴィスはこの曲の歌詞について以下のように語っている。

That's my song that rails out against the music industry. It's about how I feel like I'm a fuckin' prostitute.

Like I'm this freak paraded around, but I got corporate America fuckin' making all the money while it's taking a part of me.

It's like they stole something from me–they stole my innocence and I'm not calm anymore. I worry constantly.

I'm not just talkin' about the record business. Everything's involved. I've lost something. I'm not all there anymore. I love what I do, but I wish I could have it all back. It's like the `Peter Pan syndrome.' I wish I could still fly.

訳:
これは、音楽産業を非難する曲なんだ。僕が、金のために、どれほど自らを貶めているように感じているか書かれている。

僕は見世物として引き回されるフリークスみたいなものなんだ。でも、僕がそんな役割を演じている間、アメリカの産業界は金を儲け続けているように僕は感じたんだ。

それは、彼らが潔白さみたいなものを僕から奪っているように感じるんだ。それで僕は穏やかじゃいられないんだ。僕は頻繁に不安になる。

これは何もレコード会社だけに限った話じゃなくて、全てが関係しているんだ。僕は何かを失った。僕はもうまともとは言えない。僕は自分のすることが好きだけど、これについてはやり直したいと思うんだ。それは、ピーターパン症候群みたいなもので、僕は未だに飛べたらいいのにと思うんだ。


関連情報

曲名 Freak On a Leash
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★★★
作詞作曲者 David Silveria, Reginald Arvizu, Head, James Shaffer, Jonathan Davis
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク