Map of Your Head (from New Born of Muse)

Muse のシングル『New Born』のB面曲『Map of Your Head』の和訳。「Map of Your Head」は、君の頭の地図、君の脳内地図、君の考え、等といった意味を持つ。

Map of Your Head

I'm sick of feeding my soul
To people who'll never know
Just how purposeless and empty they've grown
Because their language confuses
Like computers refuse
To understand how I'm feeling today

自らの心を分け与えることにうんざりしているんだ
丸っきり理解しようとしない人々へ
彼らがどれほど無目的に、空っぽに成長してきたか
だって彼らの言葉は意味をなさない
コンピュータのように拒絶する
僕が今どう感じているか理解することを

I'm freezing, and losing my way
I don't need another map of your head
I am freezing, and losing my way
I don't need another map of your head

僕は動きを止め、目的を失っている
必要ないんだ、君たちの考えなんて
僕は動きを止め、目的を失っている
必要ないんだ、君たちの考えなんて

I saw a liquid control
That gives life to our soul
I hit my head on it and woke up to know
That I was all alone
Wearing just socks and a phone
Someone screaming like their world might explode

アルコールという手段を見つけた
それは僕の心に活力を与えてくれる
僕はそれに頭を打ち、知るために目覚めた
僕は結局一人きりだったことを
靴下と電話だけを身に着ける
誰かが叫ぶ、世界が破裂する可能性があったかのように

I'm freezing, and losing my way
I don't need another map of your head
I am freezing, and losing my way
I don't want another map of your head

僕は動きを止め、目的を失っている
必要ないんだ、君たちの考えなんて
僕は動きを止め、目的を失っている
必要ないんだ、君たちの考えなんて

Freezing, and losing my way
I don't want another map of your head
I am freezing, and losing my way
I don't need another map of your head, yeah

僕は動きを止め、目的を失っている
必要ないんだ、君たちの考えなんて
僕は動きを止め、目的を失っている
必要ないんだ、君たちの考えなんて

考えを押し付けてくる有象無象

歌詞には、語り手の気持ちを無視して考えを押し付けてくる有象無象、またそんな人間たちに囲まれているせいで語り手自身さえも目的やビジョンを見失っていく様が描写されているようにみえる。


縦横無尽なファルセット

哀愁を含みながらも、かすかな煌きが感じられるスローテンポでアコースティックな楽曲。

マシュー・ベラミーの縦横無尽なファルセットを、余すことなく聴くことができる得難い一曲。

ファルセット:弱々しく息漏れさせた裏声のこと

関連情報

曲名Map of Your Head
アルバム名 New Born 
アーティスト名 Muse
発表 2001/06/04
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Matthew Bellamy
著作権 WARNER/CHAPPELL MUSIC, INC.

関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク



スポンサーリンク
スポンサーリンク