Whatever Didi Wants (from Heavy Petting Zoo of NOFX)

NOFX のアルバム『Heavy Petting Zoo』の11曲目『Whatever Didi Wants』の和訳。「Whatever Didi Wants」は、ディディの欲しいものは何でも、と直訳できる。ディディはおそらく人名。

11. Whatever Didi Wants 

Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it

望むものは何でも、ディディの手に入る

Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it

望むものは何でも、ディディの手に入る


I wouldn't walk 500 miles
When I could fly coach
But almost anything
I wouldn't swim, across the Nile
When I could get a amoebic dysentery

500マイルも歩かないよ
代わりに、エコノミーで飛んで行く
どんな手段を使っても行くよ
ナイルを泳ぎ渡ることなんてできないよ
アメーバ赤痢にかかっちゃう


I would do almost anything for you
Cause if there's anything you want
I'll probably get it
Just tell me what you need

君のためなら大抵何だってするよ
だって、君が望むものがあるなら
僕はたぶんそれを手に入れる
君が必要なものを教えてくれさえすればいいんだ

I'll try not to forget it
You need someone to blame
I'll say I said it
Whatever Didi wants, she's gonna get it

僕はそれを忘れないようにする
君が誰かのせいにしたいと思ったら
僕がそれを言ったって言うよ
望むものは何でも、ディディの手に入る


I wouldn't climb the highest mountain
Could get a blister, but almost anything
I wouldn't throw coins in a fountain
I may be needing to make a phone call

最高峰の山になんて登らないよ
豆が出来ちゃうよ、他のどんなことだってする
噴水にコインを投げ入れないよ
電話しなくちゃいけないかもしれない


I'd call you, collect whenever I could
Cause if there's anything you want
I'll probably get it
Just tell me what you need

僕は君に呼びかける、いつでも迎えに行けるよう
だって、君が望むものがあるなら
僕はたぶんそれを手に入れる
君が必要なものを教えてくれさえすればいいんだ

I'll try not to forget it
You need someone to blame
I'll say I said it
Whatever Didi wants she's gonna get it

僕はそれを忘れないようにする
君が誰かのせいにしたいと思ったら
僕がそれを言ったって言うよ
望むものは何でも、ディディの手に入る


You are so beautiful
You are so beautiful to me
We're gonna try an' get it right

君はそれほど綺麗で
君は僕にとってそんなにも美しいんだ
みんなもそれを理解することになる


It doesn't seem, like you're a million
Miles away, no. But maybe one or two
That doesn't mean, I never loved you
I love you long time
When you're on top of me

思えないよ、君が数百万
マイルも離れているようには、いや、多分1か2マイルだろ
それは、君を好きじゃなかったって意味じゃない
僕はずっと君を愛してる
君は僕にとって一番なんだ


I love you as much as anyone could
Cause if there's anything you want
I'll probably get it
Just tell me what you need

僕は君を愛するよ、僕ができる範囲で
だって、君が望むものがあるなら
僕はたぶんそれを手に入れる
君が必要なものを教えてくれさえすればいいんだ

I'll try not to forget it
You need someone to blame
I'll say I said it
Whatever Didi wants, she's gonna get it

僕はそれを忘れないようにする
君が誰かのせいにしたいと思ったら
僕がそれを言ったって言うよ
望むものは何でも、ディディの手に入る


Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it
Whatever Didi wants, she's gonna get it

望むものは何でも、ディディの手に入る


Pick it up, pick it up

もっと早くやるよ、もっと働くよ

ある女性に尽くす男の苦労話

歌詞は、ディディ(DiDi)のためなら何でもすると言ってはばからない男の苦労話。

とにかく、どこにでも駆けつけるし、欲しいものは何でも用意すると語り手は繰り返し主張するが、ちょっと腰が引けてるような記述もみられる。

サウンドは格好いいのにコミカルなメロコアの名曲

エフェクティブに挿入されるギターフレーズや、ミュートしたギターリフ、絶妙なストップ&ゴーなど、ロックとしてメロコアとして極めて洗練されているにも関わらず、最終的な楽曲は極めてコミカル。

関連情報

曲名Whatever Didi Wants
アルバム名 Heavy Petting Zoo
アーティスト名 NOFX
発表 1996/01/31
評価 ★★★★★
作詞作曲者 Mike Burkett
著作権 Anti, Inc.

関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


スポンサーリンク
スポンサーリンク